Blog

H Aξιολόγηση /Assessment  είναι  ένας από  τους ακρογωνιαίους λίθους της εκπαίδευσης, παλαιόθεν. Δε νοείται εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίς την κλασσική αξιολόγηση στο τέλος του και βέβαια κάποια «διαγωνίσματα» ενδιάμεσα. Αυτός ο τύπος  αξιολόγησης στη γλώσσα της αγγλικής μεθοδολογίας λέγεται Summative Assessment και στα εκπαιδευτικά προγράμματα των  αγγλόφωνων χωρών έχει πάρει τη μορφή των τυποποιημένων τεστ/ standardized tests.  Τα τελευταία χρόνια έχει ξεσηκωθεί μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού  κόσμου σε Αγγλία και Ηνωμένες Πολιτείες ενάντια στο σύστημα αυτό γιατί έρευνες δείχνουν ότι έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην μάθηση.

Ως αντίποδας της Summative Assessment έχει αναπτυχθεί η Formative Assessment, η οποία βάσει πολυετών ερευνών έχει αποδειχθεί ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να μπουν τα προβλήματα των μαθητών μέσα στη διδακτέα ύλη, με την τροποποίησή της κάθε φορά μετά από τη συνεχή, καθημερινή αξιολόγηση των μαθητών και την καταγραφή των αναγκών τους σε portfolios, που είναι βασική πηγή διαμόρφωσης της διδακτέας ύλης.

Το KESC  μέσα από τη συνεχή βελτίωση της διδακτικής προσέγγισης της αγγλικής γλώσσας  έχει στραφεί πλέον στη Formative Assessment, αλλά όχι με δογματικό τρόπο, γιατί αναγνωρίζει ότι και οι γονείς και οι μαθητές νοιώθουν ασφάλεια όταν έχουν και κάποια scores από tests.  Εκείνο όμως που αποτελεί μια από τις κόκκινες γραμμές μας  είναι ότι η Formative Assessment έχει γίνει Embedded Formative Assessment, δηλαδή τα αποτελέσματα της συνεχούς αξιολόγησης των μαθητών ανατροφοδοτούν τη διδακτέα ύλη μας. Έτσι έχουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα όχι μόνο στα ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις πιστοποίησης, αλλά και στο επίπεδο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας.

Το άρθρο που ακλουθεί μιλάει για τη χρησιμότητα των τυποποιημένων τεστ/ standardized tests: “But other education researchers wonder if high-stakes testing in any form can truly measure the skills that not only deepen learning, but turn a student into a life-long learner”.

https://www.kqed.org/mindshift/29386/will-new-tests-measure-any-valuable-skills

https://www.kqed.org/mindshift/33230/the-importance-of-low-stakes-student-feedback