Blog

Η μάχη της homework- εργασίας εκτός σχολικού ωραρίου- καλά κρατεί εδώ και πολλά χρόνια. Έρευνες τονίζουν ότι η homework είναι σημείο τριβής μεταξύ γονέων-μαθητών-καθηγητών και Υπουργείου Παιδείας. Και στην εκπαιδευτική βιβλιογραφία οι εκδόσεις με το θέμα αυτό είναι πάρα πολλές.

Στο άρθρο του Homework δίνουμε όταν οι μαθητές είναι έτοιμοι γι’ αυτήν (Feb 2, 2015 | BlogEdutopia ) ο Andrew Κ Miller αμφισβητεί την αξία της κυρίως όταν αποτελεί προσπάθεια προέκτασης της διδασκαλίας έξω από την τάξη. Μελέτες, αναφέρει ο Harris Cooper (The Battle over Homework, 2006) , δείχνουν ότι αυτό το είδος homework δεν προάγει τη μάθηση, αλλά έχει αρνητικές επιπτώσεις. Η  homework φέρνει αποτελέσματα όταν εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και όχι  στην εκμάθηση περισσότερης και νέας ύλης  εκτός τάξης. Ο μαθητής δεν πρέπει να γίνεται δάσκαλος, αντίθετα εκτός σχολείου πρέπει να ενθαρρύνεται να αναπτύσσει δεξιότητες που θα χρησιμοποιήσει στη μετέπειτα ζωή του ως ενήλικας. Ο  Andrew Miller  προτείνει η homework να είναι ένα είδος συνεχούς αξιολόγησης (Formative Assessment) του μαθητή ώστε ο δάσκαλος να μπορεί να διαγνώσει τα προβλήματα, τις αδυναμίες και τις μαθησιακές ανάγκες του και να τροποποιήσει τη διδακτέα ύλη του ανάλογα: «Homework as Formative Assessment. Remember that homework itself can and should serve as a formative assessment of learning. It can be a useful check for understanding, which means that it doesn’t need to be graded. This view of homework can help tell the story of the student’s learning and also inform you how to adjust instruction to ensure success for all students». Και ο Harris Cooper θέτει ερωτήματα όπως:

  • Πόση homework πρέπει να βάζουμε
  • Ποιος ο ρόλος των γονέων στην διαδικασία της Homework
  • Ποια η σχέση μεταξύ της homework και της επιτυχίας των μαθητών

Στο KESC δεν είμαστε αντίθετοι στη  homework, αλλά μόνο όταν δίνεται για εμπέδωση αυτού που τα παιδιά έμαθαν στην τάξη και για εμπλουτισμό του συγκεκριμένου θέματος μέσω έρευνας. Δεν θα πείσουμε τους γονείς ότι κάνουμε καλά τη δουλειά μας με το να δίνουμε σελίδες με «ασκήσεις» ή ατελείωτες λίστες λεξιλογίου. Η μάθηση λαβαίνει χώρα μέσα στην τάξη και αυτό γνωρίζουμε να το κάνουμε πολύ καλά. Εκτός τάξης γίνεται εμπέδωση. Εξάλλου ποιος δάσκαλος είναι σίγουρος ότι τα παιδιά κάνουν τη homework και όχι οι γονείς τους;

Στο άρθρο του Andrew Κ  Miller, αναλύονται με απλό τρόπο οι προβληματισμοί για τη χρησιμότητα της homework.

https://www.edutopia.org/blog/homework-when-students-are-ready-andrew-miller

Το δεύτερο link είναι μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Cory Turner  στο  NPR (National Public Radio) σχετικά με το ποιο είδος homework είναι πιο αποτελεσματικό.

https://www.npr.org/sections/ed/2015/09/19/439472033/homework-a-new-users-guide